Fără categorie

Împins, înjurat, subestimat și mințit- totul la Phoenicia Blue View

 

După cele întâmplate zilele acestea cred că sloganul complexului Phoenicia Blue View ar trebui să sune ceva de genul: ,,Vacanță ca afară pe litoralul românesc?! Prostii plictisitoare! Vino la noi și, după o săptămână petrecută în hotelurile noastre, vei putea spune că ți-ai petrecut vacanța ca un adevărat român! Cum adică? Adică pregătit de realitățile de pe stradă și din culisele politicii românești: împins, înjurat, subestimat și mințit- totul doar aici, la Phoenicia Blue View! Și nu te speria: aceste servicii vor fi de calitatea cea mai înaltă,  că doar nu vei plăti degeaba sume frumoase de bani!”.

Dragi cititori, din respect pentru dumneavoastră vă povestesc toate cele ce vor urma! Noi, cei mici, trebuie să ne ocrotim unii pe alții pentru că cei mari profită de noi, de banii nostri și nu duc grija noastră!

Ce s-a întâmplat?

Am ajuns seara la Hotelul Belvedere, unde suntem cazați, și ne-am grăbit fericiți să mergem pe plajă și să facem -cum ar spune unii mai sofisticat- talasoterapie.

Saltelele șezlongurilor erau puse în mai multe grămezi mari de unde am luat și eu una să o așez  pe șezlong. Ca din senin, a apărut un domn care s-a recomandat ca fiind administratorul plajei și mi-a smuls efectiv salteaua din mână urlând la mine să o pun înapoi!

Matei a îndrăznit să îl roage să vorbească frumos. Domnul, vizibil și mai deranjat, a continuat pe același ton și…ceea ce a urmat a fost inimaginabil într-un hotel de patru stele! Matei a fost împins, amenințat că v-a fi bătut până la moarte, înjurat cu cuvinte mult prea dure până și pentru cele mai rău famate străzi din București, i s-a spus să plece, să dispară de pe plajă și multe altele…!  Vă dați seama ce șocați am fost: cum adică? Merg în vacanță și trebuie să dispar de pe plaja unde am plătit ca să pot sta? Plec în vacanță sănătos și mă întorc bătut și traumatizat psihic? Din fericire, alți oameni de pe plajă au intervenit și l-au convins pe domnul administrator să plece.

Am plecat și noi către recepție să găsim pe cineva cu care să putem vorbi și care să ne poată ajuta în această situație. Spuneți și dumneavoastră: este normal să îți fie frică să mai mergi la plajă pentru că vei fi bătut?!! Acolo ne-au ascultat și au promis că revin a doua zi- ceea ce au și făcut! Ne-au chemat să ne întâlnim cu Domnul Dr Mohammad Murad, proprietarul hotelului, și să primim de la dumnealui câteva lecții prețioase de viață.

Ne-a spus că nu are ce să facă pentru că acest administrator a fost angajat al SPP și atât poate să aibă pretenții de la el, că așa sunt românii și așa e în România, că și pe stradă când te duci sigur  găsești unul care să te înjure.

Mă scuzați că îmi permit, domnule doctor, dar în primul rând aici nu suntem pe stradă, suntem într-un hotel de patru stele, unde am și plătit o suma mare de bani ca să putem sta! Dumneavoastră încercați să ne pregătiți pentru străzile din România? Să știți că mie personal nu mi s-a întâmplat să strige cineva la mine pe stradă că ,,mă bate până fac pe mine”.

Apoi a continuat spunând că nu are ce să îi facă, doar nu poate face dumnealui educație cu proprii angajați?!

De la intrarea în hotel te întâmpină următorul anunț: ,,Phoenicia Blue View își rezervă dreptul de a-și selecta clienții și vizitatorii!” . Asta si fac într-adevăr pentru că și domul Murad ne-a spus că nu acceptă țigani în hotelurile sale pentru că nu îi place comportamentul lor. Dar cum rămâne cu proprii angajați?  Tocmai pe ei nu îi puteți selecta?

Eu una nu sunt de etnie rromă, dar recunosc că această afirmație rasistă m-a deranjat profund!

Mai departe a ținut să puncteze că este medic, să ne impresioneze cu propria prezență și să ne trateze, cam cum face si  UMF-ul cu studenții săi foarte des: ca pe niște proști.

Din fericire sau nu, nici nu știu cum să o consider, ne numărăm printre oamenii iubitori de cărți, de știință, de frumos, de anecdote, de piese de teatru și mai presus de toate- de poveștile de viață ale înaintașilor noștri. Așa că am putut să privim oarecum amuzați piesa de teatru pe care a pus-o în scenă domnul doctor pentru noi: ne-a intimidat, apoi ne-a periat puțin și l-a chemat pe domnul administrator care s-a ales cu o mustrare prietenească din partea șefului ce i-a spus: ,,Florine, nu așa ne comportăm noi cu clienții!” Bănuiesc că Florin a înțeles tot.

Întâmplarea asta mi – a amintit de  bunica  povestindu-mi cum, pe vremea ei, hoțul  satului era înțeles cu polițistul. Când polițistul primea o reclamație, chema pârâtul și se prefăcea că îi dă scatoalce în spate de față cu reclamantul, astfel încât cel din urmă să plece satisfăcut acasă, iar cei doi să își vadă liniștiți de escrocherii. Mare dreptate a mai avut bunica atunci când mi-a povestit întâmplarea asta și m-a avertizat!

Domnul doctor ne-a împăciuit spunându-ne că:,, Așa suntem noi românii!”, că până și medicii înjură, că știe foarte bine, doar stă de 40 de ani în România! Mie mi se pare suspect că după 40 de ani la noi în țară dumnealui nu vorbește româna bine…chiar dacă a studiat medicina aici. Dubios cum mulți termină UMF deși nici nu vorbesc bine limba, nu-i așa? Dar na…multe se mai întâmplă în umila noastră țară. Cine suntem noi să ne punem întrebări?

După cum ne-a spus și dumnealui, ,,acasă îți faci o cafea cu un ron, la Phoenicia te costă 10 roni, de restul 9 trebuie să le oferim experiențe oamenilor, că ei pentru asta plătesc”. Vă mărturisesc sincer că eu nu am știut exact pentru ce plătesc, dar am scris acest articol ca dumneavoastră să știți. Așadar, mulțumim pentru lecțiile de viață domnului doctor Murad, cu ele am rămas după ce și-a dus mâinile la ceafă și a spus că nu poate face nimic pentru noi. Noi nu bem cafea, dar poate că în semn de scuze ne-ați fi putut oferi măcar una dintre aceste cafele speciale, pline de experiență!

 

Adriana Necula

2 thoughts on “Împins, înjurat, subestimat și mințit- totul la Phoenicia Blue View”

  1. Cel mai bine de evitat litoralul romanesc si nu numai.evitat tot ce inseamna turism in Romania pentru un an,doi sa le si dam motivul ,ca sa inteleaga de ce.ca sunt excroci,tepari etc.puterea aceasta de schimbare sta in mainile noastre.nu mai au clienti,or sa realizeze ce si cum si POATE se vor face schimbari

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *