1500 de copii din mediul rural din județ vor primi, în perioada următoare, Prima Carte, iar în 11 grădinițe din cele mai defavorizate comunități din Buzău vor fi amenajate centre de bibliotecă, pentru a încuraja cititul împreună cu cei mici – acasă și la grădiniță.
Inițiativa aparține Asociației OvidiuRo care continuă parteneriatul cu Inspectoratul Școlar Județean Buzău pentru creșterea calității educației preșcolare în mediile defavorizate prin implementarea, la nivel județean, a programului pilot de lectură în grădinițe „Fiecare copil merită o poveste„.
„Fiecare copil merită o poveste” este un program reglementat la începutul acestui an printr-un protocol de colaborare cu Ministerul Educației Naționale.
Programul va fi lansat vineri, 12 aprilie, la Buzău, când are loc o sesiune de formare cu profesorii din învățământul preșcolar – metodiști și responsabili de cercuri pedagogice care, pe bază de voluntariat, vor deveni ei înșiși formatori în tehnici de predare centrate pe dezvoltarea limbajului, pentru toți cei peste 500 de profesori de învățământ preșcolar din județ. La întâlnire vor participa și profesori debutanți, precum și profesorii de învățământ preșcolar din mediul rural care vor beneficia de centrele de bibliotecă pentru sala de grupă, puse la dispoziție de OvidiuRo.
„Programul pilot de lectură „Fiecare copil merită o poveste” constituie o sursa valoroasă în dezvoltarea resursei umane, prin intermediul formării oferite de Asociația OvidiuRo, dar și un bun prilej de conștientizare a nevoilor copiilor de vârstă preșcolară proveniți din medii dezavantajate și nu numai. Susținem și sprijinim în continuare eforturile depuse în acest sens, apreciind în aceeași măsură și acea componentă de îmbogățire a bazei didactico-materiale din grădinițe, prin donația celor 11 Grădi-biblioteci, unităților preșcolare selectate”, declară Prof. Nela Wamsiedel, Inspector Școlar General Adjunct, Inspectoratul Școlar Județean Buzău.
Maria Gheorghiu, Cofondator Asociația OvidiuRo, declară „după mulți ani de intervenții la firul ierbii, cea mai importantă concluzie este că avem nevoie să punem bazele unei infrastructuri sustenabile pentru educație preșcolară de calitate pentru toți copiii, în special în mediul rural. Practic, profesorii participanți la întâlnirile din cadrul programului vor duce resursele și vor disemina metodele de dezvoltare a limbajului către profesorii de învățământ preșcolar din tot județul. Acesta este modul de lucru pe care îl propunem partenerilor județeni și despre care credem că va avea un impact real la nivel național. Având și susținerea Ministerului Educației, printr-un parteneriat dedicat programului, intenționăm să îl transformăm în politică publică, pentru stimularea lecturii în grădinițe”.
Programul a fost lansat în luna septembrie 2018 și va ajunge, până la finalul lui 2019, în fiecare dintre județele țării. În total, „Fiecare copil merită o poveste” va duce, la nivel național, un mix de intervenții constând în: 500 de centre de bibliotecă adaptate vârstei preșcolare, formarea unui număr de 35.000 de profesori în metode de dezvoltare a comunicării orale și a premiselor citirii și scrierii folosind cărții lustrate, inclusiv un kit de literație pentru fiecare profesor și distribuirea a 100.000 de cărți ilustrate pentru copiii din mediul rural, prin proiectul „Prima mea Carte„.